Acties van de gemeente nav websitefeedback

Acties van de gemeente nav websitefeedback Foto: Gemeente Teylingen

Inwoners van Teylingen hielpen de gemeente een handje om de testversie van de nieuwe website te verbeteren. Het webteam is aan de slag gegaan met de feedback. 

Kleine en grote foutjes of opmerkingen over de testversie van website; de gemeente heeft alles doorgenomen en nagekeken om een zo goed mogelijke nieuwe gemeentelijke website neer te zetten. 

  1. De oplettende tester vond een aantal linkjes die nog niet werkte of naar de verkeerde pagina verwezen.
    Oplossing: al deze linkjes zijn opgespoord en aangepast.
  2. Respondenten vonden dat onder het kopje Levensgebeurtenissen ook zaken stonden die geen levensgebeurtenis waren.
    Oplossing: deze kop is aangepast naar Documenten
  3. Niet iedereen kon de agenda van de raadsvergaderingen vinden.
    Oplossing: er staat nu een klikbare link op de bestuur-pagina.
  4. Verschillende mensen miste een home-knop en snapten niet dat het logo van de gemeente linksboven in de website deze functie heeft.
    (geen) oplossing: hier is geen aanpassing voor gekomen omdat een logo als homebutton zeer gebruikelijk is. Wel wordt er de komende tijd het website gebruik gemonitord om ervaringen omtrent deze feedback in de gaten te houden.
  5. De tekstuele uitleg voor aanvraagprocedures vond niet iedereen duidelijk.
    Oplossing: informatie is inhoudelijk aangepast.

Met de nieuwe website wil de gemeente beter en sneller inspelen op de informatiebehoefte van de inwoners.  

 

Gekoppeld aan dit bericht


Reacties