Beschikbaarheid dienstverlening gemeente aangepast

Beschikbaarheid dienstverlening gemeente aangepast

Het gemeentehuis is wegens het coronavirus niet langer open voor vrije inloop. Gemeente Teylingen zet in op een zo goed mogelijke telefonische en digitale bereikbaarheid. Zaken die echt niet kunnen wachten, gaan op afspraak. Wachttijden kunnen hierdoor oplopen.

Urgente zaken

Belangrijke zaken zoals aangifte van geboorte of overlijden en het afhalen van documenten gaat vanaf nu op afspraak. Voor dergelijke urgente zaken is het gemeentehuis van maandag t/m vrijdag open van 8:30 tot 12:30 uur. Je kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken via 14 0252.

Geen urgente zaken

Diverse zaken kan je online regelen zoals het doorgeven van een verhuizing of een gebrek aan de openbare ruimte melden via Fixi.

Contact via telefoon en social media

En het team van de gemeente is telefonisch (14 0252) en via social media bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8:30 – 17:00 uur en vrijdags van 8:30 – 12:30 uur.

Langere wachttijd

Deze aangepaste dienstverlening én dat ook medewerkers van de gemeente uit voorzorg thuisblijven bij milde klachten, kan ervoor zorgen dat wachttijden langer zijn of een reactie via social media wat later komt.

Met het doorvoeren van deze aangepaste dienstverlening geeft de gemeente gehoor aan de maatregelen van de overheid om zo min mogelijk contact te hebben met elkaar: social distancing. Ook de gemeenteraad vergadert momenteel niet in de raadszaal; zij vergaderen via video conference.

 

Gekoppeld aan dit bericht


Reacties