Fijn contact, ook via Beeldbellen

Fijn contact, ook via Beeldbellen Foto: dylan-ferreira-on-unsplash

Welzijn Teylingen en Marente Thuiszorg zorgen er samen voor dat stagiairs Mbo Social Work en vrijwilligers van Welzijn Teylingen ondersteuning bieden aan mensen die het prettig vinden om een vast maatje voor bellen op de Ipad te hebben.

één-op-één contact met een belmaatje

Het beeldbellen is geen informatielijn, bij de belmaatjes draait het echt om één-op-één contact gedurende een langere periode. De gesprekken kunnen over alles en nogwat gaan. De meerwaarde van het bellen met beeld  is dat men elkaar ziet in plaats van alleen maar hoort en dat maakt een gesprek persoonlijker.

Even je verhaal kwijt

Belmaatjes bellen één of twee keer per week met hun vaste gesprekspartner. Omdat veel mensen binnen zitten is er behoefte aan aanspraak en mensen die hun gewoon hun verhaal kwijt willen. Vragen over hoe om te gaan met alle regels in de 1,5 m samenleving kunnen besproken worden. Welzijn Teylingen denkt daarin mee.

Er zijn mensen die aangeven zelf de boodschappen niet meer te kunnen doen. De belmaatjes kunnen dan bemiddelen voor hulp bij boodschappen. Soms worden medische klachten besproken, waarvoor men eigenlijk naar de huisarts moet. Het is fijn om dit samen met je belmaatje te bespreken en te zoeken naar wat passend is in de situatie.

Geen Ipad? Geen nood deze wordt voor je geregeld

De Ipads voor het beeldbellen worden beschikbaar gesteld door Marente Thuiszorg en zijn zeer gebruiksvriendelijk. Instructie kan van 1,5 m afstand worden gegeven. Om veiligheid te garanderen wordt er gebeld in de veilige online omgeving van Marente.

Voor verdere vragen en aanmeldingen kun je contact opnemen met Welzijn Teylingen 0252 – 23 18 05. Aanmelden kan via Welzijn Teylingen

 


Reacties