Teylingse Ondernemers genomineerd voor de Sterkste Schakel

 Teylingse Ondernemers genomineerd voor de Sterkste Schakel Foto: De Sterkste Schakel

De Sterkste Schakel Trofee is dé Rijnlandse ondernemingsprijs. Eenmaal per jaar wordt deze prestigieuze prijs uitgereikt aan de meest klantgerichte onderneming van de regio Rijnland. Sinds de start in 2004 kent de Sterkste Schakel diverse categorieën.


- Lees verder onder deze advertentie -

De finale!

Op de finaleavond zullen, naast de Sterkste Schakel trofee, ook de 9 sectorprijzen waaronder de TK Penning voor Internationaal Zakendoen, de Publieksprijs, de Sterkste Website, de Grant Thornton Aanmoedigingspenning en de Penning voor de Meest Maatschappelijk Betrokken Ondernemer worden uitgereikt. Dit alles in de stijlvolle ambiance van de Keizerzaal in Grand Hotel Huis ter Duin.

Stemmen?

De stembus is geopend! Stemmen zal mogelijk zijn tot 15 maart 17:00 uur, de tussenstand is openbaar tot en met 14 maart. De winnaar van de Publieksprijs zal bekendgemaakt worden tijdens de Grande Finale op 15 maart.

Welke Teylingse ondernemrs zijn genomineerd?

  • Ammerlaan de Bakkers Sassenheim in de categorie detailhandel food

Neven Mitchel en Jarno Ammerlaan zagen hun ouders puzzelen over de beste manier om het familiebedrijf te laten floreren. Als jonge twintigers raakten ze betrokken bij de plannen. Begin 2017 was het zover: ze kregen de kans om samen uitvoering te geven aan een radicaal plan. De winkels werden verzelfstandigd en veranderd in klanten van de bakkerij.

“Ieder van de elf winkels staat op zijn eigen manier in de lokale gemeenschap. Daar konden wij vanuit één plek in de streek helemaal geen goed leiding aan geven. Nu zit er in iedere zaak een ondernemer die weet wat er speelt, weet waar hij op in moet spelen en weet hoe hij het spelletje met zijn leverancier – dat zijn wij – het best kan spelen.” Mitchel ziet het na een jaar werken al gebeuren: “Zij houden ons nu scherp op het leveren van de juiste kwaliteit en de juiste hoeveelheden. Tegelijkertijd hebben wij nu tijd over voor het verder verbeteren van onze producten. Het mes snijdt aan twee kanten.”

  • Keurslagerij Scholten Sassenheim in de categorie detailhandel food

“Alles móet vers,” Gerard Bemelman is daar nooit van afgeweken en gaat daar nooit van afwijken. “Dus draaien wij met Kerst in ploegendienst, want geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die 500 gourmetschotels dan maar van tevoren te maken en in te vriezen.”

Met dat uitgangspunt is hij samen met zijn broer Hans in 1985 de zaak van zijn familie ingegaan.

“Toen wij begonnen waren er zeven slagerijen in Sassenheim, wij zijn nu nog de enige in het dorp.” Keurslagerij Scholten is in die tijd overigens wel drie keer zo groot geworden. “Altijd op dezelfde plek gebleven aan de Hoofdstraat. Er zat gelukkig genoeg ruimte in het pand om met slimmer werken zoveel meer te kunnen doen. Het is alleen jammer dat je ’s zomers niet meer voor de deur kunt parkeren. Maar dat schrikt de liefhebbers van goed vlees niet af.”

  • Ingenieursbureau Faas & Iterson Sassenheim in de categorie dienstverlening

“Een uurtje extra nadenken, kan tonnen staal schelen. Dat kan het resultaat van ons werk zijn bij grote bedrijfshallen of een heel hotel. Maar ook bij de bouw van een woonhuis of schuur worden wij ingeschakeld om berekeningen te maken of na te lopen, constructietekeningen te maken of toezicht te houden.” Johan Faas en Jan van Iterson nemen hun verantwoordelijkheden heel serieus: “Wij moeten ervoor zorgen dat alles blijft staan.”

Het ingenieursbureau vormt altijd de schakel tussen opdrachtgever/eigenaar, architect, bouwer en Bouw- en Woningtoezicht.

“Ze kijken allemaal naar ons voor het laatste woord of een bepaalde constructie mogelijk is. Heel erg veel ingenieursbureaus zoals wij zijn er niet in de regio tussen Rotterdam, Haarlem en Utrecht, dus hebben wij in zestien jaar tijd een bestand met zo’n 6.000 klanten opgebouwd. Nu de bouw weer aantrekt is het bij ons volle bak aan het werk, want iedereen haalt zijn oude plannen uit de kast.”

  • RMM Mobiele Truck Cleaning Service Sassenheim in de categorie dienstverlening

Je kunt merken dat Rob Luttge uit de natte waterbouw komt: als hij eenmaal van wal is gestoken, dan houdt niet veel hem nog tegen. Zo praat hij en zo onderneemt hij. In nog geen twintig jaar bouwde hij een schoonmaakbedrijf van vrachtwagens uit tot high-tech dienstverlener met een unieke status op Schiphol en bij transporteurs.

“Mensen die van de scheepvaart op de wal zijn terechtgekomen hadden in de begintijd van ons bedrijf een streepje voor: die zijn gewend lang van huis te zijn. En ons bedrijf begon nu eenmaal met het schoonmaken van trucks op de locatie van de opdrachtgever.”

Inmiddels is 24/7 klaarstaan voor klanten één van de hoofdbestanddelen van de dienstverlening van RMM. Op Schiphol is het bedrijf de grootste aanbieder van calamiteitenschoonmaak en ondersteuning bij de-icing van vliegtuigen.

“Daar moet je onmiddellijk beschikbaar zijn, anders verliezen de luchtvaartmaatschappijen geld.”

Zijn er nog meer ‘rode draden’ in het werk van RMM?

“Alles dat wij doen gebeurt volgens de zwaarste milieu- en veiligheidsnormen. Omdat dat netjes is en omdat wij daarmee op alle mogelijke plekken, onder alle mogelijke omstandigheden en in alle mogelijke situaties mogen werken. Het maakt ons volstrekt uniek.”


Reacties

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.